top of page
Vintage Camper Van

Digitaliseringsstrategi 

som ledstång i utveckling av nya arbetssätt 

Fordonsbranschen står inför stora omställningar och megatrender såsom hållbarhet, digitalisering och tjänsteorientering vilket ställer stora krav på en transformation av affärsmodeller.

Uppdrag tillsammans med Volkswagen

​Volkswagen Group Sverige (VGS) har tillsammans med oss på MUM arbetat med en ny digitaliseringsstrategi som ska fungera som en ledstång i utvecklingen av nya arbetssätt och nya lösningar för att gå än mer mot datadriven verksamhet, hållbarhet och kunddriven utveckling.

– MUM har på ett mycket bra sätt hjälpt oss genom att skapa struktur och driv i strategiarbetet samtidigt som de tillfört erfarenheter från andra branscher, säger Jan Nordquist, CIO Volkswagen Group Sverige AB.  

Tillsammans med nyckelpersoner från VGS genomförde vi ett antal workshops och större möten och hjälpte till med att bearbeta resultatet.

– Ett spännande uppdrag där VGS har med hög kompetens, stort engagemang och ett öppet sinne tillsammans med oss steg för steg kunnat forma riktning och vägen dit i komplicerade och svåra frågor, säger Björn Birk, stf VD MUM Compliance.

Volkswagen Group Sverige är en marknads- och försäljningsorganisation inom Volkswagenkoncernen som tillverkar, säljer och servar Porsche, Audi, Volkswagen, Seat, Cupra, Skoda samt VW Transportbilar.

bottom of page