top of page
Vintage Camper Van

Digitaliseringsstrategi 

​som ledstång i utveckling av nya arbetssätt 

Fordonsbranschen står inför stora omställningar och megatrender såsom hållbarhet, digitalisering och tjänsteorientering vilket ställer stora krav på en transformation av affärsmodeller.

Uppdrag tillsammans med Volkswagen

​Volkswagen Group Sverige (VGS) har tillsammans med oss på MUM arbetat med en ny digitaliseringsstrategi som ska fungera som en ledstång i utvecklingen av nya arbetssätt och nya lösningar för att gå än mer mot datadriven verksamhet, hållbarhet och kunddriven utveckling.

​

– MUM har på ett mycket bra sätt hjälpt oss genom att skapa struktur och driv i strategiarbetet samtidigt som de tillfört erfarenheter från andra branscher, säger Jan Nordquist, CIO Volkswagen Group Sverige AB.  

​

Tillsammans med nyckelpersoner från VGS genomförde vi ett antal workshops och större möten och hjälpte till med att bearbeta resultatet.

​

– Ett spännande uppdrag där VGS har med hög kompetens, stort engagemang och ett öppet sinne tillsammans med oss steg för steg kunnat forma riktning och vägen dit i komplicerade och svåra frågor, säger Björn Birk, stf VD MUM Compliance.

​

Volkswagen Group Sverige är en marknads- och försäljningsorganisation inom Volkswagenkoncernen som tillverkar, säljer och servar Porsche, Audi, Volkswagen, Seat, Cupra, Skoda samt VW Transportbilar.

bottom of page